Ook al zijn de schoolsluitingen al weer even geleden er verschijnt nog regelmatig onderzoek naar de effecten van deze schoolsluitingen. In de nieuwste uitgave van Learning & Instruction is een onderzoek naar de effecten van de schoolsluitingen op Hongaarse basisschoolleerlingen verschenen. Dit onderzoek onder 55.000 leerlingen liet zien dat ook in Hongarije de schoolsluiting negatieve effecten had op de ontwikkeling van leerlingen. Zo vonden de auteurs dat de schoolsluitingen een negatieve invloed hadden op beginnende gecijferdheid. Het onderzoek liet verder zien dat de negatieve effecten het grootst waren in de onderbouw. Bovendien bleken de schoolsluitingen de kansenongelijkheid verder te vergroten: de impact was het grootst op leerlingen met een lage SES.
Het abstract
Remote learning during the COVID pandemic has led to short- and long-term consequences for students' learning. So far, data on learning loss in early schooling have been limited. In this paper, we evaluate the effect of remote learning on 1st graders' school readiness skills and 2nd–8th graders’ performance in mathematics, reading and science using rich data collected in Hungary before and during the pandemic (n ≈ 55,000). The results show that kindergarten children and 1st–4th-grade students were significantly negatively affected by COVID restrictions compared to their older peers. This difference was extremely large in schools with a high share of disadvantaged students. More specifically, 1st–4th-grade low-SES students made little or no progress while learning from home.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten